Länk till webbplatsens startsida (www.timra.se)
Länk till webbplatsens startsida (www.timra.se)

Meny

Kommentera sidan

Tipsa och dela

Lyssna på sidan Lyssna
Dela sidan på facebook

Kommunala lokala jobbspår

- Insatsen syftar till att du ska närma dig arbete eller studier inom önskad bransch.


Kommunala lokala jobbspår är en kort introduktionsutbildning till servicevärd inom två branscher, vård & omsorg och barn & fritid. Introduktionsutbildningen pågår under ca 10 veckor där du kombinerar teori i Vuxenutbildningens lokaler med praktik inom kommunens egna verksamheter på heltid.

Syftet med jobbspåret är att du får erfarenhet, teoretisk kunskap och en referens så du lättare ska kunna söka arbete eller fortsätta studera inom önskat område. Du får ett diplom som Servicevärd efter avslutad introduktionsutbildning. 

Antagningskrav
För att delta i kommunala lokala jobbspår ska du vara intresserad och motiverad av att arbeta inom önskat område. Du ska också vara inskriven på Kompetenscenter och ha kontakt med en arbetsmarknadssamordnare. Vi har begränsat med platser och vid flera sökande sker ett urval. Du bibehåller ditt ekonomiska stöd under utbildningstiden.

Startdatum
Startdatum publiceras här när utbildningsstart är fastställd.

Bild på lokala jobbspår

Kontakt

Länkar

Sidan uppdaterad

 

Kontakta oss

Telefon: 060-16 31 00 (växel)

E-post: timra.kommun@timra.se


Timrå kommun

Köpmangatan 14

861 82 Timrå

Organisationsnummer: 212000-2395


Kommunhusets öppettider: 08.00-16.30 (lunchstängt 12.00-12.45)

Om webbplatsen

Det här är Timrå kommuns offentliga webbplats.


Om webbplatsen »

Navigera på webbplatsen »

GDPR »

Tillgänglighetsredogörelse »

Om cookies »

Kontakta oss

Telefon: 060-16 31 00 (växel)

E-post: timra.kommun@timra.se


Timrå kommun

Köpmangatan 14

861 82 Timrå

Organisationsnummer: 212000-2395


Kommunhusets öppettider: 08.00-16.30

Om webbplatsen

Det här är Timrå kommuns offentliga webbplats.


Om webbplatsen »

Navigera på webbplatsen »

GDPR »

Tillgänglighetsredogörelse »

Om cookies »