Du måste vara inloggad för att få kommentera
Stängd för fler kommentarer
Rätt att överklaga har du som är folkbokförd i Timrå kommun eller äger fast egendom i kommunen. Du behöver inte vara personligen berörd av beslutet.
När beslutet är justerat (protokollet underskrivet) och anslag om justering är uppsatt på kommunens anslagstavla kan du överklaga det. Du har tre veckor på dig att överklaga beslutet räknat från den dag då anslaget sattes upp. I varje protokoll står det när anslaget sätts upp på anslagstavlan. Det kostar inget för den som överklagar.
Överklagan måste vara skriftlig och ska skickas till: Förvaltningsrätten i Härnösand Box 314, 871 27 Härnösand.
I din överklagan skriver du: - vilken instans (nämnd eller kommunfullmäktige) som fattat beslutet - vilket datum beslutet fattats och vilket paragrafnummer det har i mötesprotokollet - varför du vill att beslutet ska upphävas.
Förvaltningsrätten upphäver kommunens beslut om den kommer fram till att:
Förvaltningsrätten kan endast upphäva beslutet, den kan inte sätta in ett annat beslut i stället. Om förvaltningsrätten upphäver ett beslut betyder det att det inte finns något beslut i ärendet längre. Om kommunen verkställt ett beslut som sedan upphävs är kommunen skyldig att så långt som möjligt återställa det som gjorts.
Du kan läsa mer om laglighetsprövning i Kommunallagens 13 kapitel.
Kontakt
Länkar
Lägg till relevanta länkar här
Sidan uppdaterad
Kontakta oss
Telefon: 060-16 31 00 (växel)
E-post: timra.kommun@timra.se
Timrå kommun
Köpmangatan 14
861 82 Timrå
Organisationsnummer: 212000-2395
Kommunhusets öppettider: 08.00-16.30 (lunchstängt 12.00-12.45)
Kommentarer