Du måste vara inloggad för att få kommentera
Stängd för fler kommentarer
Viktiga blanketter som du behöver ha koll på inför ditt sommarjobb.
För att få ut din lön är det viktigt att du fyller i din närvarorapport och att du och din arbetsledare undertecknar rapporten efter avslutad arbetsperiod. Därefter lämnar du eller din arbetsledare närvarorapporten till lönekontoret.
Om du tjänar mindre än 22 208 kronor under 2023 så lämnar du in blankett ”Intyg för utbetalning av lön utan skatteavdrag (SKV434)”. Blanketten skickar du sedan tillsammans med Närvarorapporten till Lönekontoret på Timrå kommun så snart som möjligt efter avslutad arbetsperiod. Om blanketten för jämkning inte lämnas in dras 30 % i skatt. Denna blankett kan inte lämnas in senare p.g.a. nya regler från skatteverket. Ingen blankett = 30% skatt.
För att du ska få lönen insatt på ditt bankkonto måste du i god tid innan utbetalningen anmäla ditt kontonummer till Swedbank på www.swedbank.se/kontoregister. Det gäller alla, även om man redan har sitt konto i Swedbank. Annars kommer du att få en utbetalningsavi hemskickad med posten. Du som är under 18 år kan göra din kontoanmälan, tillsammans med en förälder/vårdnadshavare, på något av Swedbanks kontor.
Närvarorapport och intyget för utbetalning av lön utan skatteavdrag skickas till:
Timrå kommun
Lönekontoret
861 82 Timrå
Närvaroblankett - skriv ut och lämna till lönekontoret (pdf, 106 kB)
Skatteavdrag - skriv ut och lämna till lönekontoret (pdf, 102 kB)
Välkomstbrev (pdf, 134 kB)
Utvärdering sommarjobb (pdf, 186 kB)
Kontakt
Länkar
Sidan uppdaterad
Kontakta oss
Telefon: 060-16 31 00 (växel)
E-post: timra.kommun@timra.se
Timrå kommun
Köpmangatan 14
861 82 Timrå
Organisationsnummer: 212000-2395
Kommunhusets öppettider: 08.00-16.30
Kommentarer