Länk till webbplatsens startsida (www.timra.se)
Länk till webbplatsens startsida (www.timra.se)

Meny

Kommentera sidan

Tipsa och dela

Lyssna på sidan Lyssna
Dela sidan på facebook

Kommentarer

    Du måste vara inloggad för att få kommentera

    Stängd för fler kommentarer

    300

    Verksamheten utvecklas med digitala tjänster

    Axlarna och baksidan av huvudet på en flicka syns. Hon håller upp en mobiltelefon. I bakgrunden en vy av en stad i mörker.

    Digitalisering är en stark förändringsfaktor i vårt samhälle som i stor utsträckning påverkar våra sätt att vara och agera. Genom forsknings-samverkan och ny kunskap vill vi ta vara på digitaliseringens möjligheter för att öka nyttan för våra medborgare, företag och besökare.

    Studien ingår som en del av Timrå kommuns strategiarbete, som handlar om att utveckla verksamheten med stöd av teknik för en enklare vardag och mer värdeskapande verksamhet. Genom studien ökas kunskapen om nyttan med digitala tjänster, från idé till användning. Det i sin tur leder fram till lösningar som möter behov och förväntningar på ett bättre sätt.

    Flera olika aktiviteter har genomförts i studien. En av dem har varit att undersöka hur kommunens digitala tjänster används och uppfattas, men även varför de inte används. Båda lika viktiga för att se vad som kan göras för att få fler att ta del av det digitala utbudet, och hur alternativa lösningar kan användas.

    ­– Vi vet nu vad både de som använder våra tjänster och de som inte använder våra tjänster tycker. Vår ambition är att skapa de bästa lösningarna tillsammans, säger Susanne Myhre, verksamhetsutvecklare på Timrå kommun.

    Studiens resultat ger Timrå kommun ett ramverk som bidrar till att bli mer framgångsrik i att digitalisera genom att tydligt definiera samhällsutmaningar som ska lösas, skapa arbetssätt som inkluderar och säkra nytta.

    Ofta tänker vi på prylarna när det gäller digitalisering, men det är viktigt att förstå samhällsutmaningarna och vilket värde som skapas och arbeta på inkluderande sätt, säger Katarina L Gidlund, professor vid Mittuniversitetet och ansvarig för studien.

    Förutom ny kunskap ger samverkan möjligheter att lära känna varandra bättre och upptäcka nya samarbetsvägar. Ett exempel på det är utbildningsinsatser som planeras för kommuner i regionen.

    "
    Puffbild liten 290x160
    "
    Puffbild mellan 290x250
    "
    Puffbild stor 600x250

    Kontakt

    Länkar

    Sidan uppdaterad

     

    Kontakta oss

    Telefon: 060-16 31 00 (växel)

    E-post: timra.kommun@timra.se


    Timrå kommun

    Köpmangatan 14

    861 82 Timrå

    Organisationsnummer: 212000-2395


    Kommunhusets öppettider: 08.00-16.30 (lunchstängt 12.00-12.45)

    Om webbplatsen

    Det här är Timrå kommuns offentliga webbplats.


    Om webbplatsen »

    Navigera på webbplatsen »

    GDPR »

    Tillgänglighetsredogörelse »

    Om cookies »

    Följ oss

    Facebooklänk till annan webbplats »

    Instagramlänk till annan webbplats »

    LinkedInlänk till annan webbplats »

    Kontakta oss

    Telefon: 060-16 31 00 (växel)

    E-post: timra.kommun@timra.se


    Timrå kommun

    Köpmangatan 14

    861 82 Timrå

    Organisationsnummer: 212000-2395


    Kommunhusets öppettider: 08.00-16.30

    Om webbplatsen

    Det här är Timrå kommuns offentliga webbplats.


    Om webbplatsen »

    Navigera på webbplatsen »

    GDPR »

    Tillgänglighetsredogörelse »

    Om cookies »

    Följ oss

    Facebooklänk till annan webbplats »

    Instagramlänk till annan webbplats »

    LinkedInlänk till annan webbplats »