Du måste vara inloggad för att få kommentera
Stängd för fler kommentarer
Som en av några få kommuner i Sverige, är Stefan Eriksson upphandlingsstrateg på Timrå kommun inbjuden att medverka på Almegas webbinar inom ämnet ” Hur ser tjänsteföretag på offentliga upphandlingar?” i Malmö den 9 mars.
För många företag är affärer med den offentliga marknaden viktig och avgörande. Tittar man på en enskild kommun så upphandlas varor och tjänster för i genomsnitt 25 procent av den årliga budgeten. Det innebär att vad och hur myndigheten upphandlar har stor betydelse för näringslivet.
Inom Almegas nio förbund finns det många medlemmar som har såväl intresse av som erfarenheter av offentlig upphandling. I en precis genomförd enkät har medlemmarna fått svara på hur de ser på möjligheterna att delta i upphandling. Rapporten presenteras av Almegas upphandlingsexpert Ulrica Dyrke. Frågorna som lyfts i rapporten kommenteras och diskuteras tillsammans med upphandlingsmyndighetens generaldirektör Inger Ek och representanter från såväl upphandlande myndigheter som företag inom tjänstesektorn.
Alla som vill kan anmäla sig och följa webbinariet genom att anmäla sig här
Kontakt
Länkar
Lägg till relevanta länkar här
Sidan uppdaterad
Kontakta oss
Telefon: 060-16 31 00 (växel)
E-post: timra.kommun@timra.se
Timrå kommun
Köpmangatan 14
861 82 Timrå
Organisationsnummer: 212000-2395
Kommunhusets öppettider: 08.00-16.30 (lunchstängt 12.00-12.45)
Kommentarer