Du måste vara inloggad för att få kommentera
Stängd för fler kommentarer
Timrå klättrar i rankingen från plats 12 (2021) till plats 7 (2022) och ligger över såväl Sverigesnittet som snittet för Västernorrlands län i samtliga delfrågor inom myndighetsområdena bygg, livsmedel och miljö. Särskilt goda resultat framträder i frågor som rör attityd (93,3), bemötande (92,7) och engagemang (91,2) av 100. Nöjd-kund-index graderar allt över 80 som ”Mycket Bra”.
I dag, tisdag 25 april publicerade SKR, Sveriges Kommuner och Regioner, skr.se » Länk till annan webbplats. en ny ”Öppna jämförelser om företagsklimatet” i Sveriges kommuner. Timrå kommun placerar sig på plats 7 av totalt 196 kommuner på nöjd-kund-index, NKI med betyget 85 av 100 under 2022 och placerar sig därmed bäst i Västernorrland inom de myndighetsområden som mätts. ”Öppna jämförelser företagsklimat” är en sammanställning av resultaten från servicemätningen Insikt på nationell nivå och en rankning av kommunerna.
– Att rankas bäst i hela Norrland är otroligt roliga nyheter att sprida till våra medarbetare. Fantastiskt att se att vi klättrat från plats 12 till plats 7 jämfört med föregående år vilket är ett tydligt kvitto på medarbetarnas genuina engagemang när det kommer till service gentemot företag och medborgare, säger Mattias Högberg, tillförordnad förvaltningschef på Miljö- och byggkontoret, Timrå kommun.
Miljö- och byggnadsnämnden ser med glädje och uppskattning på förvaltningens arbete.
– Det är åter igen bara att lyfta på hatten för personalen som är det viktigaste vi har! Vi är ödmjukt tacksamma för att även i år vara bäst i Västernorrland inom samtliga delfrågor i mätningen, säger Karina Nordgren (S), ordförande i miljö- och byggnadsnämnden.
Kontakt
Länkar
Lägg till relevanta länkar här
Sidan uppdaterad
Kontakta oss
Telefon: 060-16 31 00 (växel)
E-post: timra.kommun@timra.se
Timrå kommun
Köpmangatan 14
861 82 Timrå
Organisationsnummer: 212000-2395
Kommunhusets öppettider: 08.00-16.30 (lunchstängt 12.00-12.45)
Kommentarer