Viktig information om telefonen

Publicerad den 11 april 2017

Tisdag den 18 april 2017 kommer vi nu äntligen att införa lösenord när du loggar in för att hänvisa din fasta telefon. Detta innebär att du måste sätta ett löseord med minst 6 tecken, en stor bokstav och en siffra snarast. Vi har informerat er sedan tidigare i januari om detta jobb.

Sätter ni inte något lösenord innan den 18 på eftermiddagen så kommer ni inte att kunna logga in för att hänvisa er telefon. Då måste ni ringa till telesupport för att få hjälp. De nås som vanligt på 3300 och knappval 2.

Varför gör vi detta?

Jo av 2 anledningar, dels för att öka säkerheten för att kunna komma åt vårt hänvisningssystem och dels för att vi kommer att lansera en "app" för de som har en anknyting i växeln. Med denna "app" kommer man kunna söka och hänvisa sig från internet via en telefon, ipad, dator eller annan resurs som kommer åt internet.

Detta är en efterfrågad funktion att kunna söka telefonnummer till medarbetare samt häntvisa sin telefon även när man befinner sig utanför kommunens nätverk. Detta blir nu möjligt.

Har du problem med att komma åt CMG Web så ta kontakt med Telesupport på telefonnummer 3300 och tryck 2 alternativt maila till telesupport@timra.se.

Så hör gör du för att ändra ditt lösenord

Ange din anknytning i fältet "telefonnummer".
Bortse från lösenordsfältet och logga in.
Efter det blir du ombedd att skapa ett lösenord, gör det enligt följande kriterier:
Minst 6 tecken, en stor bokstav och en siffra måste ingå i lösenordet.

Efter att du har skapat ett lösenord blir du ombedd att logga in igen,
ange anknytning i fältet telefonnummer och ditt nya lösenord.

Om felmeddelandet "Ogiltigt lösenord" visas vid inloggning behöver ni kontakta telesupport 3300 och knappval 2

 

Kommentera sidan Dela och tipsa

Sidan uppdaterad den 4 maj 2018