Information om anmälan av Arbetsskador och tillbud

Publicerad den 9 oktober 2014

Från och med 13 oktober kommer all anmälan av arbetsskador och tillbud att ske via ett system som kallas LISA som ni hittar på TimNet via "arbetsmiljö och hälsa". Där kommer en länk att finnas med "anmälan om arbetsskador och tillbud". Ni fyller i det direkt på datorn, därefter går informationen automatiskt till er chef som sedan kontaktar er så ni gemensamt kan göra anmälan till försäkringskassan och AFA.

Istället för att du som tidigare fyllt i två blanketter, en till AFA och en till försäkringskassan, kommer du nu att fylla i anmälan på ett enda ställe.

Genom att alla skador och tillbud kommer in i ett system blir det mer överskådligt och lättare att få en överblick av kommunens totalt anmälda skador/tillbud och orsakerna till dessa. Arbetsledaren får också en bättre överblick av situationen.

Kommentera sidan

Skicka en kommentar till innehållsansvarig.

Kommentera sidan Dela och tipsa

Sidan uppdaterad den 4 maj 2018