Viktig information till våra leverantörer angående fakturor

För en effektivare hantering av leverantörsfakturor har Timrå kommun följande krav på fakturans innehåll och kvalitet:

Fakturaadress:
Timrå kommun
Fakturahanteringen
861 82 TIMRÅ

Obligatoriska fält

  • Säljarens och köparens namn och adress
  • Fakturanummer och fakturaadress
  • Fakturabelopp
  • Avser fakturan utfört arbete ska det anges om F-skattsedel finns
  • Bankgironummer i första hand, alternativt Plusgironummer
  • Leveransadress
  • Följesedel/arbetsordernummer (om det finns)
  • Beställarens referensnummer (8 siffror)
  • Momsregistreringsnummer

Betalningsvillkor

Vi betalar er faktura 30 dagar efter ankomstdag till kommunen, om inte annat uttryckligen har avtalats. Om detta är en helgdag sker betalningen påföljande arbetsdag.

  • Inga reklamutskick tillsammans med era fakturor
  • Inga fakturakopior
  • Inga faktureringsavgifter accepteras.

Eftersom vi hanterar stora mängder fakturor kan vi behöva skicka tillbaka de fakturor som inte innehåller den information vi specificerat ovan. Betalningsperiod räknas då efter ny ankomstregistrering. Vid återsändning av fakturor bifogar vi blanketten "Invändning mot faktura", där det framgår vad som behöver kompletteras eller ändras. Dröjsmålsräntor på fakturor på grund av att ovanstående uppgifter saknas accepteras inte.

Elektronisk faktura till Timrå kommun

Är du leverantör och intresserad av att skicka elektroniska fakturor till Timrå kommun?

Som leverantör sparar du inte bara porto och brevpapper utan bidrar också till en bättre miljö om du väljer att skicka fakturorna elektroniskt till oss. Fakturan når dessutom rätt mottagare snabbare och riskerar inte att försvinna på vägen, vilket för dig som leverantör innebär kortare handledningstid och därmed snabbare betalning.

Vi kan i dagsläget ta emot elektroniska fakturor i formatet svefaktura. Vi har samarbete med

För att kunna skicka elektronisk faktura i svefakturaformat måste du som leverantör

  • Ha korrekt beställarreferens från kommunens beställare. Beställarreferensen är en 8-siffrig kod.
  • Om du saknar referens skicka din fråga till fakturahanteringen@timra.se

 För dig som vill skicka enstaka fakturor finns nu möjligheten att skicka elektroniska fakturor till Timrå kommun via en internetbaserad kostnadsfri tjänst.

Mer information finner ni via denna länk: https://web.inexchange.se/InExchange/Mottagare/timra/Default.aspx

Kommentera sidan Dela och tipsa

Sidan uppdaterad den 31 mars 2017