Lättläst information om Timrå kommun

Bilden visar hus i Timrå. Foto Camilla Abrahamsson

Vill du veta hur kommunen som du bor i fungerar? Då har du kommit rätt!

Hur var det förr och hur fungerar kommunen idag?

Vi har samlat lite lättläst information så att du kan läsa mer i undermenyn till vänster.

På sidorna får du svar på frågor som till exempel: Vad är en kommun? Hur
väljer vi dom som bestämmer i kommunen? Vem bestämmer om var hus får
byggas i kommunen? Vem är det som ordnar alla saker till lekparker och
skolor? Vem är det egentligen som ordnar äldreboenden för gamla människor?

Kommentera sidan Dela och tipsa

Sidan uppdaterad den 14 oktober 2011

Kontakt